Ateliere de dezvoltare personală şi aventură pentru copiii dinCentrul Educaţional „Sfântul Mina” din Luduş

1 August 2014
Zilele trecute a venit rândul copiilor din Centrul Educaţional „Sfântul Mina” din Luduş, judeţul Mureş, să participe la atelierele de dezvoltare personală de pe Dealul Mamut din Alba Iulia. Beneficiarii centrului au avut parte pentru câteva ore de activităţi pline de aventură menite să le dezvolte curajul, lucrul în echipă, abilităţile de comunicare şi să îi responsabilizeze personal şi social. „Mai întâi, copiii au urmat un „atelier şcoală” pentru a învăţa cum să folosească echipamentul de protecţie şi ce reguli trebuie să respecte. Odată instruiţi, copiii au urmat modulul de dezvoltare a curajului prin care fiecare copil a fost pus în faţa unei alte modalităţi de obţinere a succesului, în afara mediului şcolar. Aceştia au parcurs un traseu special cu corzi, plase de corzi, balansoare de frânghii, tiroliană şi poduri de buştean, toate elementele fiind concepute în aşa fel încât să corespundă cu înălţimea şi condiţia fizică a copiilor. Ei au fost în permanenţă supravegheaţi şi ghidaţi de către personal calificat şi specializat. În cazul în care un copil nu reuşeşte să parcurgă un element şi rămâne suspendat pentru puţin timp în lonjele cu care este asigurat pe cablu, supraveghetorul vine în cel mai scurt timp şi îl ajută la parcurgerea elementului sau îl coboară fie cu o scară, fie cu o coardă. Pentru a evita asocierea acestui moment cu un eşec personal al copilului, mai ales în faţa colegilor săi, este recomandată parcurgerea elementului problematic din nou, asistat de supraveghetor şi încurajat de ceilalţi membri ai grupului de copii din centrul educaţional”, a explicat Bianca Mărginean, coordonatorul activităţii „Ateliere Educaţionale” din cadrul Asociaţiei Filantropia Ortodoxă Alba Iulia.

În cadrul atelierelor educaţionale organizate în spaţiul special amenajat pe Dealul Mamut din Alba Iulia copiii din centrele educaţionale din judeţele Alba şi Mureş vor urma 5 module de dezvoltare personală: modul de dezvoltare a curajului; modul de formare a responsabilităţii personale şi sociale; modul de astronomie şi observarea mediului înconjurător; modul de dezvoltare a abilităţilor de comunicare şi gestionarea conflictelor. Atelierele presupun trasee alcătuite dintr-o serie de elemente suspendate pe copaci sau piloane care pot fi parcurse prin traversare sau căţărare numai cu echipament corespunzător de alpinism. Elementele traseelor sunt construite din cabluri, corzi şi grinzi, care corespund standardelor europene.

„Atelierele educaţionale” au fost înfiinţate în cadrul proiectului „Reţea interregională de centre educaţionale”, proiect derulat de Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia la nivelul regiunilor Centru şi Vest, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Proiectul are ca scop prevenirea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii şi menţinerea în sistemul de educaţie a 500 de elevi din regiunile Centru şi Vest. Prin acest proiect a luat naştere cea mai mare reţea de centre educaţionale din Patriarhia Ortodoxă Română, 16 la număr, înfiinţate în judeţul Alba la Alba Iulia, Baia de Arieş, Aiud, Ocna Mureş, Sebeş, Valea Lungă, Roşia de Secaş, Silivaş, în judeţul Mureş la Luduş, Sângeru de Pădure, Reghin şi în Timiş la Timişoara, Deta, Lugoj, Sânnicolau Mare şi Făget. În fiecare centru educaţional, 25 de copii din familii sărace sau aflaţi în risc de abandon şcolar beneficiază zilnic de o masă caldă şi o gustare rece, sprijin în efectuarea temelor şi meditaţiilor pentru scăderea riscului de eşec şcolar. De asemenea, copiii primesc şi burse sociale, rechizite şi materiale didactice.

Proiectul „Reţea interregională de centre educaţionale” este implementat în parteneriat cu Arhiepiscopia Timişoarei, DGASPC Alba, DGASPC Mureş, DGASPC Timiş, Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba, Inspectoratul Şcolar Judeţean Timiş, Asociaţia Filantropia Ortodoxă – Filiala Reghin.

Biroul de presă al Asociaţiei Filantropia Ortodoxă Alba Iulia
Share