Continuă implementarea proiectului „Prin educație spre vocație”

Începând cu data de 8 februarie 2021, 645 de elevi se bucură atât de începerea școlii, cât și de un ajutor binevenit oferit de Asociaţia „Filantropia Ortodoxă Alba Iulia”, împreună cu Fundația HEKS/EPER România, cu Fundația FAER Reghin și cu organizația NEWschool Norvegia, prin intermediul Proiectului „Prin educație spre vocație”.

În județul Alba, 36 de cadre didactice și 16 educatori voluntari ai Asociaţiei „Filantropia Ortodoxă Alba Iulia”, timp de 4 ore pe zi, sunt alături de 405 elevi care se regăsesc în diferite situații de risc, oferindu-le sprijin în efectuarea temelor, în recuperarea cunoștințelor în cazul unor materii mai dificile și mai ales căldură sufletească într-o perioadă în care elevii au o stare de vulnerabilitate și de nesiguranță îngrijorătoare.

Alături de sprijinul educațional și emoțional, copiii primesc zilnic și o masă caldă, iar activitățile sunt organizate în 17 clase de tip „Școală după școală”, timp de 4 zile pe săptămână, în colaborare cu: Școala Gimnazială „Ioan de Hunedoara” din Sântimbru Sat, Școala Gimnazială „Ioan de Hunedoara” din Sântimbru Fabrică, Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Ighiu, Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Țelna, Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Șard, Liceul cu Program Sportiv „Florin Fleșeriu” din Sebeș, Școala Gimnazială „Demetriu Radu” din Rădești, Școala Gimnazială din Berghin, Școala cu clasele I-VIII din Miraslău, Școala Gimnazială „Singidava” din Cugir, Școala Gimnazială „Axente Sever” din Aiud, Centrul de zi pentru copii „Cuvioasa Parascheva” din Alba Iulia și Centrul educațional de zi pentru copii „Sfântul Nicolae” din Alba Iulia.

În județul Bihor, 58 de copii ai Școlii Gimnaziale Nr. 1 din Diosig care trec prin emoțiile absolvirii clasei a VIII-a primesc ajutorul a doi psihologi, doi consilieri școlari și doi profesori pentru meditații, prin Fundația HEKS/EPER România. Avându-se învedere examenele care le stau înainte, prin acest proiect, elevii au început un program de pregătire la Limba română, Limba maghiară și Matematică, dimpreună cu un program de orientare profesională și de consolidare a sprijinului familial de care au nevoie.

Tot în cadrul acestui proiect, Fundația FAER Reghin, prin trei consilieri școlari și un psiholog, odată cu începerea școlii, oferă unui număr de 65 de elevi ai Liceului Tehnologic „Petru Maior” din Reghin și Școlii Gimnaziale „Alexandru Ceușianu” din Reghin programe educative adaptate în vederea absolvirii claselor a V-a și a VIII-a, colective care prezintă dificultăți specifice. Aceste programe au în vedere meditații la Limba româna, Limba maghiară și Matematică, orientare profesională și sprijin familial, contribuind totodată la dezvoltarea sentimentului de încredere al elevilor și la încurajarea perseverenței acestora.

„Cu siguranță,informațiile acumulate de către elevi și deprinderile dobândite în procesul educativ de către aceștia sunt importante. Însă, educația are în vedere și caracterul copiilor, valorile pe care le au, atitudinile pe care le adoptă și mai ales vocațiile pe care elevii le manifestă. În funcție de aceste calități, se dezvoltă creativitatea, intuiția și entuziasmul. Această perspectivă este cea care stă la temelia proiectului «Prin Educație spre Vocație» și la baza tuturor activităților pe care le vom desfășura în cadrul acestuia. Proiectul are, în același timp, și o componentă socială și familială, copiii beneficiari fiind din situații de risc, precum și o importantă componentă de formare profesională a cadrelor didactice implicate”, a declarat Daniela Truța, manager de proiect.

Proiectul a fost depus în cadrul Programului Dezvoltare Locală, reducerea sărăciei și creșterea incluziunii romilor, finanțat prin granturile SEE și Norvegiene pentru perioada 2014-2021, în cadrul apelului deschis nr. 2 – Educație incluzivă pentru copii și tineri în situații de risc, și beneficiază de un grant învaloare de 968.286 euro (4.720.491 lei) oferit de Norvegia, prin granturile norvegiene, în cadrul Programului Dezvoltare Locală, reducerea sărăciei și creșterea incluziunii romilor, 2014-2021, în apelul Educație Incluzivă pentru copii și tineri în situații de risc, operator de program fiind Fondul Român de Dezvoltare Socială. Perioada de implementare a proiectului este de 24 de luni și are o valoare totală de 524.499 lei, din care 708.073 este contribuție privată.

Biroul de Presă al Asociației „Filantropia Ortodoxă Alba Iulia”

Foto credit: Asociația „Filantropia Ortodoxă Alba Iulia” (arhivă)

Share