În perioada 20-24 iunie 2022, elevii corului Școlii Gimnaziale „Aurel Mosora” din Sighișoara au participat la cea de-a doua ediție a Școlii de Vară, derulată sub genericul „Să ne cunoaștem bisericile istorice din Sighișoara”. Proiectul s-a desfășurat sub îndrumarea prof. Cristina Tofan, cadru didactic pentru disciplina Religie, și a înv. Maria Costea.
Această ediție a avut ca obiectiv extinderea orizontului cultural și spiritual al elevilor, privind diferențele interconfesionale sau aspectele istorice, arhitecturale și cultice ale bisericilor reprezentative din Sighișoara. Programul a inclus vizitarea următoarelor locașuri de cult: prima biserica ortodoxă din Sighișoara, locașul cu hramul „Intrarea Maicii Domnului în biserică” din Cornești, biserica „Sfânta Treime” din Sighișoara (edificiu ridicat cu purtarea de grijă a primarului Aurel Mosora, în anul 1934), biserica evanghelică din Deal (care deține o lungă și zbuciumată istorie), biserica romano-catolică din Cetatea Sighișoarei (în care elevii au descoperit atât asemănări, cât și deosebiri între Biserica Romano-Catolică și cea Ortodoxă, biserica leproșilor și biserica reformată (în care elevii au fost informați asupra schimbărilor survenite în urma Reformei protestante).
Ritmul, cântecul, jocurile și voia bună au fost nelipsite. Într-o atmosferă relaxantă, elevii s-au dovedit receptivi în a exersa cântece din repertoriul autohton și internațional, fiind acompaniați la chitară de elevi talentați ai școlii, îndrumați cu răbdare de către Traian Comșa. Joi, 23 iunie, elevii au avut parte de momente de bucurie și încântare la Muzeul pălăriilor de paie din Crișeni și la Minipark Transilvania din Odorheiu Secuiesc. În următoarea zi, pe 24 iunie, tinerii au participat la Sfânta Liturghie, oficiată de sărbătoarea Nașterii Sfântului Ioan Botezătorul, rostind rugăciunea „Tatăl Nostru” și intonând pricesne la biserica „Sfânta Treime”, cunoscută drept Catedrala din Sighișoara.
Școala de Vară s-a desfășurat în colaborare cu Parohia Ortodoxă Sighișoara I, reprezentată de către părintele Petru Bleahu, care a susținut în mod deosebit acest proiect. Pe această cale, aducem alese mulțumiri directorului Laurențiu Stan, cadrelor didactice și ghizilor care, într-un mod captivant, ne-au oferit cu multă căldură amănunte și informații prețioase.
Prof. Cristina Tofan